Träning

Mest för att kunna se tillbaks på min utveckling kan det va bra att skriva ett litet inlägg då och då för att påminna mig om vart jag är just nu. Dethär kan kanske vara ett "tråkigt" inlägg, men jag behöver det. Så här kommer det:

Det mesta jag vägt: ca 85
Startvikt innan GI: 80.2
Nuvarande vikt: 73.5
Har legat runt det ända sedan jag avslutade GI i höstas, har hållt det genom att fortsätta äta någorlunda hälsosamt(fullkorn, grönsaker, proteiner osv.), kört löpträning minst 5 gånger i veckan med 8 veckors uppehåll i november och december. Innan nyår fick jag äntligen pengar och köpte gymkort med Lovisa på Pulsen och började springa igen. Bygger även muskler två dagar i veckan och har ökat en del på maskiner och vikter.
Ett av de bästa köpen jag gjort. Är djävligt stolt över mig själv att jag kommit såhär långt.
 
Kondition:
Orkar springa ungefär 9 km med lite drygt medelhastigheten 6 min/km, nivå 10 på löpbandet. Ska snart öka till att springa milen en gång i veckan, att få det under timmen är mitt mål, vilket betyder nivå 10,5 som medelhastighet på bandet. Just nu spyr jag efter 7 och ibland 5 km på den hastigheten så vi får väl se. Går ju såklart av innan jag spyr. Hehe. Okej har aldrig tränat så jag spytt, men ni fattar.
 
Har tyvärr inte mätt mig innan jag gick ner i vikt, men just nu ligger jag ca på:
Midja: 81
Stuss: 101 cm
Arm: 27 cm
Lår: 43 cm
Hittar inte mitt måttband så jag tar en tråd och mäter den sen, svårt att veta exakt då.
 
En träningsvecka kan se ut såhär för mig(blir även denna veckas planering.. hehe):
Måndag: Kondition (minst 7 km)
Tisdag: PW (minst en timme), eller kondition
Onsdag: Gymma
Torsdag: Kondition (minst 7 km)
Fredag (innan jobbet): PW eller kondition (min födelsedag!)
Lördag: VILA
Söndag: Gymma

Ska ordna födelsedagsmiddag för min familj, och dessutom anordnar Sunne Multisport ett event till helgen så det blir lite körigt! Men får träna innan och efter så löser det sig nog. Börjar 15 på fredagar så jag brukar träna innan det.
 
På gymmet tränar jag bara överkropp och röv, eftersom jag mer gillar formen av löparben, så det blir bara två gånger i veckan för musklerna måste ju faktiskt få återhämta sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0